Rdza jest dla lakieru Twojego auta chorobą, którą trzeba prędko wyleczyć. Jeśli zauważysz pierwsze ślady, lepiej od razu przystąp do działania. Zbagatelizowanie sprawy spowoduje, że rdza rozniesie się bardziej i narazi Cię na większe koszty. Bo usuwanie rdzy z samochodu do tanich nie należy. Ona sama nie zniknie. Stosując odpowiednie preparaty ochronne, możesz jedynie odwlec jej pojawienie się.
Lepiej zapobiegać, niż leczyć
Jeśli Twoje auto jeszcze nie zetknęło się z rdzą, warto regularnie nakładać na karoserię środki zabezpieczające. Im dłużej uda Ci się jej unikać, tym lepiej. Ta choroba ma to do siebie, że jeśli pojawi się w jakimś miejscu, bardzo szybko „rośnie”, przez co jej usunięcie jest trudniejsze i na pewno bardziej kosztowne. Niestety nie masz wpływu na kamienie, które uderzają Twoją karoserię, ani na innych użytkowników drogi, którzy niechcący obiją i zarysują Ci auto. Początkowo mały ślad, pod wpływem wody i soli drogowej, niszczeje bardziej i jest trudniejszy do usunięcia. Rdza z samochodu nie zniknie sama, dlatego nie bagatelizuj sprawy i działaj, gdy tylko ją zauważysz.
Rdza zjada podwozie
To taka część samochodu, której raczej nie oglądamy codziennie. Obszar ten narażonyjest najbardziej na zmienne warunki atmosferyczne. W efekcie najszybciej zaczyna niszczeć, a usunięcie rdzy z samochodu nie jest wcale proste. Skuteczną ochronę podłożnic, progów i podłogi, ale także drzwi, zapewnią profesjonalne środki konserwujące. W skrajnych przypadkach powinieneś udać się do specjalisty, jeśli jednak sprawa nie jest zbyt skomplikowana, możesz usunąć zniszczenia samodzielnie.
Usuwanie rdzy z samochodu – krok po kroku
Aby wykonać naprawę samodzielnie, będziesz potrzebować kilku rzeczy, takich jak szlifierka, papier ścierny, szpachla i lakier. Proces usuwanie rdzy z samochodu zacznij od dokładnego umycia pojazdu wodą z szamponem. Pod brudem mogą się bowiem kryć jakieś ślady, których wcześniej nie dostrzegłeś. Możesz też sprawdzić ręką całą karoserię, gdyż w ten sposób wyczujesz niewidoczne gołym okiem pęcherzyki – nowe ogniska rdzy. Każde takie miejsce potraktuj szlifierką, ewentualnie papierem ściernym. Auto musi być suche, by móc zacząć je szlifować. Odkryte i oczyszczone miejsce pomaluj farbą antykorozyjną, a jeśli jest to potrzebne – zaszpachluj ubytki. Następnie nałóż lakier. Po wyschnięciu delikatnie wypoleruj powierzchnię, aby zrównała się z oryginalnym lakierem.